Teatr Muzyczny w Łodzi proponuje cykl “Dusza śpiewa”, w ramach którego w piątki publikowane są w Internecie minirecitale artystów związanych z tą instytucją. Można je odnaleźć również bezpośrednio na kanale YouTube.
Dyrektor Teatru Grażyna Posmykiewicz zaprasza na wirtualne spotkania z artystami.
W piątek 17 kwietnia Maciej Pawlak zaprezentował piosenki z musicali, między innymi „Answer Me” z „The Band’s Visit”, „Quiet” z „Matyldy”, „Kapelusz” z „Niedzieli w parku z Georgem”. Premiera odbyła się na blogu Teatru Muzycznego w Łodzi. Nagranie jest dostępne także bezpośrednio na kanale YouTube.
Aktor i wokalista musicalowy Maciej Pawlak debiutował w 2008 roku tytułową rolą w musicalu “Pinokio” w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Na scenie GTM występował jako Rolf Gruber w “Dźwiękach Muzyki”, Lucas Beineke w “Rodzinie Addamsów”, Lizander w spektaklu tanecznym “I Have a Dream” oraz w “Hair”, “High School Musical”, “Tarzan”, “Footloose”, “The Beatles and Queen” i “Kot w butach”. W Teatrze Rozrywki w Chorzowie grał główną rolę Maxa Pollacka w musicalu “Our House”, w Krakowskim Teatrze Variété kreował rolę Emmetta Forresta – partnera tytułowej “Legalnej Blondynki”.
Jest mocno związany z warszawskimi scenami – w Teatrze Rampa można go zobaczyć w roli Kacpra w “Rapsodii z Demonem” z muzyką zespołu Queen, w rock-operze “Jesus Christ Superstar” w roli Piotra oraz jako Carlosa w “Kobietach na skraju załamania nerwowego” – musicalowej adaptacji filmu Pedro Almodóvara. W Teatrze Syrena gra Michaela w “Czarownicach z Eastwick” i Lucasa w “Rodzinie Addamsów”. W Teatrze Muzycznym w Łodzi wciela się w rolę Chrisa w “Miss Saigon”. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu kreuje tytułową rolę w musicalu “Pippin”. Koncertuje z orkiestrami i w kameralnych składach w Polsce i za granicą z repertuarem musicalowym oraz filmowym. Jest managerem i artystą w firmie Broadway w Polsce, produkującej koncerty i spektakle muzyczne, m.in. uznany przez krytyków i widownię koncert „Broadway Exclusive”.
Justyna Kopiszka śpiewa arie i pieśni Stanisława Moniuszki w nowoczesnej aranżacji, ze spektaklu “Moniuszko inaczej” w reżyserii Krzysztofa Wawrzyniaka. Możemy usłyszeć “Jak będę królową” z opery “Rokiczana”, arię Skołuby “Ten zegar stary” ze “Strasznego dworu”, “Groźną dziewczynę” i “Znasz-li ten kraj” do słów Adama Mickiewicza.
Solistce towarzyszy przy fortepianie Krzysztof Brzeziński.
Justyna Kopiszka, absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, od 2014 r. związana jest z Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie śpiewa partie: Marii Magdaleny w „Jesus Christ Superstar”, Gospodyni w „Człowieku z La Manchy” , Damy dworu w „Wielkiej księżnej Gerolstein”, Éponine w „Les Misérables” i Glorii w „Madagaskar – musicalowa przygoda”. Jej repertuar obejmuje także partię Siostry Hubert w musicalu „Nunsense” i Pani Pearce w „My Fair Lady”. Śpiewa również partie operowe. W 2014 r. wzięła udział w prapremierze musicalu „Śpią wystawy” Jonasza Sołtyka pod batutą Giuseppe Gimellego w Krakowie. Koncertowała w salach Filharmonii Narodowej, Filharmonii Szczecińskiej i Częstochowskiej.
Piotr Płuska śpiewa “Czas katedr” i “Belle” z musicalu “Notre Dame de Paris”, “Śnić sen” z “Człowieka z La Manchy” i “Gwiazdy” z “Nędzników” i “Can You Feel the Love Tonight” z “Króla Lwa”.
Jest śpiewakiem, aktorem, pianistą, pedagogiem śpiewu, realizatorem dźwięku i logopedą. Ukończył studia magisterskie i doktoranckie na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego a także studia podyplomowe na Uniwersytecie Łódzkim z zakresu logopedii medialnej i ogólnej. W latach 2008-2009 Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Absolwent Państwowego Liceum Muzycznego im. H. Wieniawskiego w Łodzi w klasie akordeon w latach 1999-2003 laureat ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów akordeonowych). W 2017 r. odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medalem “Zasłużony dla kultury polskiej”. W 2018 otrzymał “Złotą Maskę” za najlepszą rolę wokalno-aktorską w sezonie artystycznym 2017/2018 w Łodzi – rolę Javerta w musicalu “Les Miserables” C.M.Schoenberga.
Zadebiutował w 2007 r. rolą Hrabiego Almavivy w spektaklu studenckim “Wesele Figara” Mozarta na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi. Swoje umiejętności wokalne doskonalił na kursach mistrzowskich u prof. Włodzimierza Zalewskiego, Paula Esswooda, Heleny Łazarskiej, Mirelle Alcantara. W ramach współpracy polsko-niemieckiej występował w Kammeroper Schloss Rheinsberg, a polsko-włoskiej : Teatro Politeama w Palermo, Teatro del Giglio w Lucca, Teatro Goldoni w Livorno, Teatro Verdi w Pizie, Teatro Alighieri w Ravennie, Auditorium al Duomo we Florencji. Artysta gościł na scenach w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Wrocławskiej, Filharmonii Łódzkiej. Związany z Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Muzycznym w Gdyni i Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie. Występował pod dyrekcją między innymi Elio Boncompagniego, Jose Maria Florecio oraz reżyserów: Waldemara Zawodzińskiego, Wojciecha Adamczyka, Michała Znanieckiego, Tomasza Koniny, Simone Zeisberg – Meiser.
Emilia Klimczak śpiewa między innymi takie piosenki jak “Czekaj no, Higgińszczaku”, “La Bohème” i “Milord”.
Jest solistką Teatru Muzycznego w Łodzi od 2008 roku, ale na jego scenie występowała już od 1999 roku (Młoda Bubulina w musicalu “Zorba” J. Kandera, Chawa w “Skrzypku na dachu” J. Bocka – oba przedstawienia w reżyserii Jana Szurmieja). Absolwentka Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, zagrała m.in.: Cosette w „Nędznikach”, Adelę w operetce „Zemsta nietoperza”, Marię Magdalenę w „Jesus Christ Superstar”, Eileen w musicalu „Wonderful Town”, Wandę w operetce „Wielka księżna Gerolstein”, Elizę Doolittle w musicalu „My Fair Lady”, Esmeraldę w musicalu „Zorro”, Walentynę w „Wesołej wdówce”, Mi w „Krainie uśmiechu”.