28.10.2020, Ewa Chałat
Gdyby nie fakt, że Opera Nova ma kształt kręgów, można by powiedzieć, że brakuje w niej wolnego kąta:
W sali Manru odbywają się próby do spektaklu dla dzieci „Operowy zawrót głowy” w reżyserii Magdaleny Małeckiej-Wippich. Wyczekiwana premiera tej mini-opery do muzyki Macieja Małeckiego zaplanowana jest na 7 i 8 listopada. To doskonała okazja, by w formie zabawy z dziećmi odkryć piękno opery i razem z nimi przełamać wiele językowych trudności. W przedstawieniu pojawią się wspólne ćwiczenia oraz pojedynki „na słowa”. Główni bohaterowie to przebojowa Kropka, “gwiazda operowa” ,która na scenie czuje się jak u siebie w domu oraz romantyczny, nieco roztargniony i zagubiony Wykrzyknik. Młodzi widzowie śpiewać będą wraz z nimi piosenki, także te z charakterystycznymi dla polszczyzny zbitkami, jak np. „Nie marszcz czoła!”. Będę je również musieli skandować unisono muzycy z kwartetu smyczkowego. Opera Nova zachęca najmłodszych widzów do przesyłania nagranych w formie filmików pytań do realizatorów spektaklu. Pytać można o wszystko, co może ciekawić dzieci w bogatym i nieco tajemniczym świecie teatru operowego.
W sali Fidelio usadowił się Chór, który pod przewodem swego kierownika Henryka Wierzchonia przygotowuje partie w „Cosi fan tutte”. Mozartowska premiera ma odbyć się 28 i 29 listopada.
W dwóch salach prób baletu :różnorodny repertuar: u Fokina korekty do „Zniewolonego umysłu”, w Niżyńskim – od 20.lat cieszący niezmiennie dzieci spektakl „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”.
Scena zarezerwowana jest na dzisiejszy spektakl baletowy Roberta Bondary “Zniewolony umysł”.
Orkiestra pracuje w sali prób pod kierunkiem dyrektora Figasa (czyżby repertuar do Koncertów sylwestrowych?) , a w przyszłym tygodniu stanie przed nią ponownie Dawid Runtz.
Soliści, ciesząc się, że Chór użyczył im miejsca, chłoną wskazówki Pawła Szkotaka, reżysera „Cosi fan tutte”. (Oj,przydałby się już IV krąg!)
Efekty prób do zobaczenia na scenie w listopadzie.