3.09.2020, Krzysztof Korwin-Piotrowski
Jest jedną z najlepszych polskich śpiewaczek operowych, która zrobiła prawdziwą międzynarodową karierę w Mediolanie, Londynie, Berlinie, Barcelonie, Tokio czy Buenos Aires. Występowała też na Beijing Music Festival (Pekin), Wexford Opera Festival (Irlandia), Glyndebourne Opera Festival (Wielka Brytania). Prywatnie – to osoba bezpośrednia, szczera, lubiąca się pośmiać, ale też ostro reagująca na coś, co jej się nie podoba. Ma silny charakter i idzie przez życie prosto wytyczoną drogą. Zawodowo – niezwykle odpowiedzialna, profesjonalna, ma konkretne cele, które osiąga. Pamiętam, kiedy kilkanaście lat temu mówiła mi, że będzie śpiewać w La Scali – i w 2007 roku wystąpiła na tej scenie, owianej legendą. Przez 7 lat była związana z Teatro Massimo w Palermo, gdzie rozpoczynał swą wielką karierę Luciano Pavarotti i wielu innych sławnych śpiewaków. Wybitna mezzosopranistka otrzymała propozycje współpracy między innymi z: Semperoper w Dreźnie, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Teatro Real w Madrycie, Opera Lyra w Ottawie, Teatro Colon w Buenos Aires i Royal Opera House Covent Garden w Londynie, gdzie zadebiutowała w 2012 roku.
Zapraszam do obejrzenia programu z cyklu “Muzyka moja miłość”, w którym Agnieszka Zwierko szczerze opowiada o swojej karierze w Salonie Bogusława Kaczyńskiego w Wilanowie.
W Polsce występowała na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Teatru Wielkiego w Łodzi czy Gliwickiego Teatru Muzycznego, gdzie na moją prośbę przygotowała partię Carmen w operze Bizeta. Śpiewała także w Teatrze ROMA w Warszawie za dyrekcji Bogusława Kaczyńskiego. Od 10 lat współpracuje ściśle z Komische Oper w Berlinie i występuje tam kilkanaście razy w sezonie. Berlińska publiczność ją uwielbia. Jest obsadzana przez znakomitego reżysera Barrie’go Kosky’ego, który ogromnie ją polubił i wykorzystał jej talent aktorski, zwłaszcza komediowy. Od wielu lat śpiewaczkę podziwia też publiczność teatrów narodowych w Czechach i na Słowacji w repertuarze słowiańskim i włoskim.
“Kopciuszek”, Glyndebourne Festival Opera “Kopciuszek”, Stadttheater, Klagenfurt “Falstaff”, Covent Garden, Londyn “Rusałka”, Komische Oper, Berlin “Elektra”, La Monnaie, Bruksela “Rusałka”, Covent Garden, Londyn “Siostra Angelica”, Teatro Colon, Buenos Aires “Złoty Kogucik”, Teatro Real, Madryt “Czarodziejski flet”, Teatr ROMA w Warszawie
W pierwszym kwartale 2021 roku Zwierko będzie śpiewać w Komische Oper złą wróżkę Fata Morganę w “Miłości do trzech pomarańczy” Prokofiewa oraz wiedźmę Ježibabę w “Rusałce” Dvořáka. Jesienią 2021 roku (oraz na Festspiele w 2022) wystąpi w “Nosie” Szostakowicza w Bayerische Staatsoper. W 2022 roku powróci do Komische Oper jako Tangolita w “Balu w Savoyu” Abrahama (zagrała dotąd już 50 spektakli) oraz wcieli się w Mrs Quickly w premierze „Falstaffa” Verdiego w reżyserii Barrie’go Kosky’ego. Została również zaproszona do Opéra de Montréal jako Kostelniczka w “Jenufie” Leoša Janáčka. Następnie wystąpi w Grand-Théâtre de la Monnaie w Brukseli jako niania Tatiany – Filipiewna i zadebiutuje w Opéra National de Paris jako Kostelniczka w “Jenufie” Janáčka. W wolnych od prób i spektakli chwilach uczy studentów w filii warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, na
Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku.

Więcej informacji o Agnieszce Zwierko można znaleźć TUTAJ.